miércoles, 28 de mayo de 2014

CHE PYTI’ÁGUI OSYRY EIRETE HA KAMBY

CHE PYTI’ÁGUI OSYRY EIRETE HA KAMBY

Che pyti’águi osyry eirete ha kamby,
eirete ombohe’êva umi ára vai,
kuarahy jepe okañy kañy jave;
osyry kamby potî omongakuaa
mbaretéva rekove pyahu heñóiva.

De mis senos emana miel y leche,
miel que endulza los días malos,
cuando hasta el sol juega al escondite;
emana leche limpia que hace crecer
fuertemente al nuevo ser que nace.

Che pyti’águi osyry eirete ha kamby,
eirete ombotarováva mborayhúgui
kuimba’e irarivéva jagua ka’aguýgui.
Kamby omongovia jeýva jehecha
mitâ ha kakuaa hesa rasývape.

De mis senos emana miel y leche,
miel que enloquece de amor
al hombre más resbaladizo que el lobo.
Leche que devuelve nuevamente la vista
al niño y al hombre con mal de ojo.

Che pyti’águi osyry eirete ha kamby,
eirete joguaha, -hatâ jave che pyti’a-
osyry ha hasy, chembohasy, otyky tesay.
Kamby, hypa hendami, oñekytîma katu.
Tekove pyahúntema aipota, añembombarete.

De mis senos emana miel y leche,
algo parecido a la miel, -cuando se endurecen mis senos-
brota y duele, me enferma, lágrimas caen.
Leche, se ha secado su fuente, ya se extirpan.
Vida nueva nada más ansío, me fortalezco.

©Mabel Coronel Cuenca
Imagen de la red: OLEO SOBRE TELA Nº 10 MARINA....PARA COLABORACIÓN CONTRA.... CÁNCER DE MAMA

No hay comentarios:

Publicar un comentario